sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Kilpailukutsu!

KILPAILUKUTSU
Piikkiön ratsastajat ry järjestää harjoitusestekilpailut Kurkkolan ratsutilalla (Kuoppajärventie 16, Kaarina) torstaina 9.5.2013 kello 11.00 alkaen.

LUOKAT:
1. Ristikkoluokka 30-40 cm arv. A.2.0
• Avoin ratsukoille, joilla ei ole hyväksyttyjä suorituksia 50 cm tai korkeammista luokista.
2. 60 cm arv. 367.1
• Avoin ratsukoille, joilla ei ole hyväksyttyjä suorituksia estekilpailuista aluetasolla.
3. 90-100 cm arv. AM5
• Avoin kaikille.
• Radalla erikoisesteitä.

 Tuomarina ja ratamestarina toimii Heikki Mikola.
 Ilmoittautuminen viimeistään su 5.5. klo 20.00 mennessä sähköpostitse piikkionratsastajat@gmail.com tai tekstiviestillä Jonna Knuutille 0405133687.
 Osallistumismaksu Piikkiön ratsastajien jäseniltä 7e, muilta 10e. Jälki-ilmoittautuneita otetaa, tällöin osallistumismaksu 15e.
 Voittajille esinepalkinnot, sijoittuneille ruusukkeet.
 Kilpailujen johtajana toimii Emmi Valo, lisätiedot ja kilpailupaikalla ilmenevät ongelmat yms. emmi-valo@hotmail.com tai 0400 687920.
 Kanslia ja verryttelyalue avataan klo 10.20. Luokan 1. verryttely alkaa 10.30.
 Kilpailut käydään sään salliessa Kurkkolan ratsutilan hiekkapohjaisella kentällä, verryttely maneesissa.
 Osallistujan tulee olla jonkin SRL:n jäsenseuran seuran jäsen tai hänellä tulee olla Green card.
 Lähtölistat tulevat Piikkiön ratsastajien blogiin(www.piikkionratsastajat.blogspot.fi), Facebook-ryhmään ja kilpailujen Facebook-tapahtumaan tiistaina 7.5. klo 20.00 mennessä.
 Noudatamme SRL:n turvallisuusohjeita.

TERVETULOA KISAAMAAN!!

Kutsu sääntömääräiseen kevätkokoukseen!

KUTSU PIIKKIÖN RATSASTAJAT RY:N SÄÄNTÖMÄÄRÄISEEN KEVÄTKOKOUKSEEN KURKKOLAN RATSUTILAN MÖKKIIN SUNNUNTAINA 21.4.2013 KLO 13.00 ALKAEN

ESITYSLISTA

1. Kokouksen avaus

2. Kokoustoimitsijoiden valinta: ääntenlaskijat (2) ja pöytäkirjan tarkistajat (2): sekä sihteeri ja puheenjohtaja

3. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

4. Esityslistan hyväksyminen

5. Vuoden 2012 toimintakertomuksen esittely

6. Vuoden 2012 tilinpäätöksen ja tilintarkastuskertomuksen käsittely

7. Toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen hyväksyminen

8. Vastuuvapauden myöntäminen vuoden 2012hallitukselle

9. Muut esille tulevat asiat

10. Kokouksen päättäminen

-Mari

Heppakerho alkaa!

HEPPAKERHO
Heppakerho alkaa torstaina 11.4.13 klo 17.30-18.30 Makarlan Tallilla (Vanhamakarlantie 104, Piikkiö)
Ensimmäisellä kerralla saat heppakerhon aikataulun ja teemat.
Heppakerho sisältää 8 kerhokertaa.
Jokaiseen kerhokertaan kuuluu teoriaa sekä käytännön
harjoittelua. Janette Pettersson toimii hevoskerho-ohjaajana.
Viimeisellä kerralla voit halutessasi suorittaa SRL:n (Suomen Ratsastajainliitto) hevostaitomerkkejä
Opit hevosenhoidosta, varusteista ja niiden laitosta sekä mm. ruokinnasta perusasiat
Kerholaisten ikä 8-12 vuotta.
Kerhohinnat:
Piikkiön Ratsastajat ry:n jäsen: 20 euroa tai
kertamaksu 3 euroa.
Muut: 35 euroa tai kertamaksu 5 euroa.
Näytäthänjäsenkorttisi ensimmäisellä kerhokerralla.
Ilmoittautumiset tekstiviestillä: 040-5797783/Linda tai linda.langh@langh.fi
(Ilmoitathan heppakerhoon osallistujan nimen ja iän)

- Emmi

maanantai 25. maaliskuuta 2013

Estesääntö -ja kilpailuetikettikoulutus

Estesääntö -ja kilpailuetikettikoulutus pidetään keskiviikkona 10.4 klo 17-18.30 Piikkiön kirjaston neuvotteluhuoneessa.
Kahlataan läpi tärkeimmät säännöt ja käytännön vinkkejä kisakäyttäytymisestä.
Tervetuloa mukaan!

Voit ilmoittautua tykkäämällä tästä samaisesta ilmoituksesta PIR facebook sivuilla. Ilmoittautuminen ei ole välttämätöntä.

Terkuin Katri

perjantai 22. maaliskuuta 2013

SEURAVAATTEET 2013!!

Hallitus on saanut käsiteltyä seuravaateasian tältä vuodelta ja juhlavuoden seuratuotteeksi valittin Horse Comfortin soft shell-takki.
Saatavilla värit: musta, ruskea, tummansininen, pinkki pienellä kukkakuosilla ja pinkkiruudullinen.
Kokoja on XXS-XXL.
Takin huppu on irroitettava ja takin materiaali on tuulenpitävä ja vettä hylkivä.


Kuvia:




Takin hinnaksi seuran logolla tulee 62e, josta seura ei ota voittoa. Takkiin on mahdollista ottaa esim. oma nimi rintaan, jolloin kokonaisuudelle tulee hinnaksi 64e.

Koitan saada sovitusmahdollisuuden Kurkkolaan ja mahdollisesti Makarlan tallille.
Tilaus tehdään 22.4. maanantaina, jolloin tilaukset tulee olla tehty (piikkionratsastajat@gmail.com) ja maksettu. Maksu suoritetaan seuran tilille siten, että se näkyy tilillä viimeistään 22.4. tai kuitti maksusta lähetetään seuran sähköpostiin (piikkionratsastajat@gmail.com).

Laitan tähän samaiseen teksiin vielä lisätietoja, kun niitä saan :)

LISÄTIETOJA, lisätty 25.3.
Sovitusmallit koitetaan saada Kurkkolaan vielä ennen pääsiäistä!
Piikkiön ratsastajien tilinumero FI94 8000 1470 6456 57. MUISTA MAKSAA ENNEN 21.4.!

- Emmi

tiistai 19. maaliskuuta 2013

Heppakerhokurssilla!

Seuraavassa Janeten kokemuksia hevoskerhon vetäjä-kurssilta :)

Menin hevoskerhon vetäjä - kurssille Tuorlaan. Kurssi alkoi klo 9, mutta opettajalla oli tieto, että alkamisaika olisi 10.00, joten hän saapui myöhässä. Odottelun ajan saimme tuoreita sämpylöitä, kahvia ja mehua.
Kun opettaja saapui, menimme luokasta aulaan ja opettelimme toistemme nimiä. Sen jälkeen menimme luokkaan ja kävimme monisteita, joita olimme saaneet opettajalta, läpi.
Sen jälkeen meillä oli "tauko" jonka aikana mietittiin ryhmissä leikkejä joita voi leikkiä kerholaisten kanssa. Kun kaikki oli miettinyt tarpeeksi kauan, mentiin taas aulaan ja kokeiltiin leikkejä.
Tämän jälkeen mentiin taas luokkaan lukemaan teoriaa. Hetken päästä meillä oli ruokailu Tuorlan herkullisessa seisovassa pöydässä! Sen jälkeen luettiin taas teoriaa aika kauan.
Teorian jälkeen olimme hetken ulkona, missä koitimme joitain leikkejä. Sen jälkeen menimme ryhmiin ja aloimme miettiä millainen kerho voisi olla ja mitä milläkin kerralla voisi tehdä. Ideana oli, että jokaisen kauden päätteessä olisi merkki-suorituspäivä. Myös se että jokaisessa kaudessa olisi ainakin yksi teema-päivä. Teema-päivä voisi olla vaikka halloween tai vappu tai vaikka nyyttärit keppari-näyttelyillä.
Kun olimme suunnitelleet kauden, esitettiin ne ryhmässä muille ryhmille. Meille jaettiin Hevoskerholainen-vihkot ja hevostieto-kirja. Teoria sisällytti melko selvästi sen, miten ohjataan lapsia kerhossa ja sen ulkopuolella. Myös se, että osaa huomioida juuri sen tietyn kerholaisen, oli paljon esillä. Kaikin puolin kurssi oli mukava ja opettava!
Ainiin ja melkeen unohdin sanoa, että heti kun olimme tulleet ulkoa leikkimästä, saimme tuoreita pullia ja mehua, sekä kahvia. Ainakin ruokapuolesta oli huolehdittu hyvin!

Ja nyt me ollaan Linda Langhin kanssa ajateltu järjestää pienille (8-12-vuotiaille) kerhoa kerran viikossa. Lisää tietoa tulee pian!

Kiitos ja kumarrus hauskalle ja hyvälle kurssin opettajalle, Teresalle!

tiistai 12. maaliskuuta 2013

Estetuomarikurssilla

Jippiii, olen suorittanut estetuomarikurssin hyväksytysti! Hurraa!
Vielä puuttuu harjoittelut, että saan lisenssin, mutta joka tapauksessa kiva juttu.

Sääntöjen pänttääminen on vähän kurjaa, mutta itse olen sitä mieltä, että SRL:n kisasäännöt on aika kattavat ja järkevät!
Paljon tuli uutta tietoa, mutta paljon oli jo ennestään tuttuakin asiaa.

Muistakaahan, että seura järjestää pienimuotoisen sääntö- ja kisaetikettikoulutuksen! Toivomme sinne paljon innokkaita osallistujia.
Kerromme tarkan päivämäärän, kunhan se varmistuu :)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

- Emmi